Overgeplaatst

Besef jij het?

Overgeplaatst

Overgeplaatst

Door Arie de Paauw

Hij heeft ons getrokken uit de macht van de duisternis en overgezet in het Koninkrijk van de Zoon van Zijn liefde. Col.1:13

Lezen: Col.1:9-14

Wat is dat toch een geweldige gebeurtenis, wanneer iemand zijn leven aan Jezus geeft! Er gebeurt op dat moment zoveel in de onzichtbare wereld, daar hebben we soms geen weet van. Het is dan ook het grootste wonder wat er is!

Maar op dat moment vindt er een transfer plaats, want toen we Jezus binnenlieten in ons hart werden we overgeplaatst, ontrukt, bevrijd uit het rijk der duisternis en overgezet in het Koninkrijk van het licht! Van de liefde van God, tot uitdrukking gebracht in het ultieme offer van Zijn Zoon.

Besef dan ook dat satan geen aanspraak meer op je kan maken, want je bent van een ander koninkrijk. O ja, je kunt nog wel last van hem hebben, omdat je zelf deuren openzet en zijn trawanten binnenlaat. Maar oprecht, diepe bekering en berouw zijn sleutels om daar mee af te rekenen. Maar an sich heeft hij geen recht meer op je. Zoals een voetballer, die van de ene club naar de andere verhuisd, vaak voor krankzinnige bedragen, door die eerste club niet meer opgeroepen kan worden voor de selectie. 

Zo kunnen ook wij niet meer worden opgeroepen door satan en door hem gebruikt worden, want we hebben Jezus als Heer.

Dat wordt niet altijd gezien en begrepen, ook niet door de persoon in kwestie, daarom is discipelschap zo belangrijk! Maar het feit blijft dat je niet in de hemel komt omdat je een goede discipel bent of het allemaal wel begrijpt, maar omdat je het eigendom bent, gekocht en betaald met Jezus bloed (vers 14) Anders zou het geen genade zijn, maar verdienste!

Maar ga zo je dagen, wetende dat je in een ander koninkrijk bent overgeplaatst en vraag de Heilige Geest om je daar meer en meer bewust van te worden. 

Morgen preek ik in mijn thuisgemeente, Kom en Zie, Rotterdam. Van harte uitgenodigd om de preek te volgen via livestream, meteen of later: 

https://youtu.be/fDkyATysA94

28-08-2021