Onbeschaamd

Waaruit is te merken hoe vol je hart is? https://preachingdrummer.wordpress.com/2021/09/16/onbeschaamd-2/

Onbeschaamd

Door Arie de Paauw

Want ik schaam mij niet voor het Evangelie van Christus, want het is een kracht van God tot zaligheid voor ieder die gelooft, eerst voor de Jood, en ook voor de Griek. Rom.1:16

Lezen: Rom. 1:8-17

Je schamen voor het evangelie. In Nederland is het nog niet zo’n probleem, al voelen mensen dat soms al wel. Pas als je in landen woont waar de christen vervolgd wordt, kan het je de kop kosten, soms letterlijk! Hier kunnen ze je misschien uitlachen, uitschelden in het ergste geval. Alhoewel, toen we een aantal jaren geleden eens van de weg af gingen omdat we een ondefinieerbaar geluid hoorden bij de rechter achterband, die niet lek bleek, vertelde de man van de Wegenwacht dat hij dat vaker tegenkwam bij ‘zulke’ autos, doelende op het visje achterop onze auto… 3 van de 4 wielmoeren waren losgedraaid….

Maar de reden dat we ons niet moeten, hoeven te schamen is dat het evangelie zo krachtig is. Levens zijn krachtig veranderd omdat ze ermee in aanraking kwamen. Verslavingen verbroken, zieken genezen, huwelijken hersteld etc. Want het is krachtig, ook hier weer het woordje Dunamis in het Grieks. Het evangelie is dynamiet, kan bolwerken omverblazen, is geladen met de kracht van de Heilige Geest. 

Tot behoud voor ieder die gelooft. En behoud, soteria, is niet alleen redding, dat je in de hemel komt, prijs de Heer dat dat zo is, maar ook genezing, herstel, bevrijding etc, kortom alles wat Jezus vrijzette bij Zijn dood aan het kruis.

Daar schaam je je toch niet voor, dat wil je dat iedereen het hoort! Dat wil je van de daken schreeuwen, daar ga je de straat voor op om het mensen te vertellen en te laten ervaren! (Ga je mee de 25ste!)

Er is een keerzijde, kijk naar Mat.10: 

32 Ieder dan die Mij belijden zal voor de mensen, die zal Ik ook belijden voor Mijn Vader, Die in de hemelen is. 33 Maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal Ik ook verloochenen voor Mijn Vader, Die in de hemelen is.

Aan dat laatste moet je toch niet denken? Maar hoe kan het dan, als Jezus Zelf zegt, dat waar het hart vol van is, de mond als vanzelf overloopt, we er zo weinig mee doen. Is ons hart dan wel vol van Hem? Hoe vol is jouw hart?

Kom je mee oogstend evangeliseren op 25 september a.s.? Meld je dan hier aan: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-power-evangelism-bootcamp-168556951379

16-09-2021