God heeft een plan met je leven

Gods plan voor je leven

Door Arie de Paauw

‘Ik immers, Ik ken de gedachten die Ik over u koester, spreekt de HEERE. Het zijn gedachten van vrede en niet van kwaad, namelijk om u toekomst en hoop te geven.’
‭‭Jeremia‬ ‭29:11‬ ‭HSV‬‬

Lezen: Jeremia 29:1-14 HSV

Ook te beluisteren op Podbean: Opfrisser, de PodcastGods plan met je leven

Ken jij Gods plan voor je leven? In de tekst van vandaag zien we de algemene wil van God voor ons leven en voor het leven van iedereen: Gedachten van vrede en niet van kwaad, en een toekomst vol van hoop

En hoop is belangrijk, want zolang er leven is, is er hoop. En hoop doet leven. Mensen zonder hoop hebben vaak gedachten om hun leven te beëindigen en velen doen dat ook. Daarom is het tweede deel van onze vraag, als we mensen benaderen, hen het vertellen dat God een geweldig plan heeft voor hun leven

En het allergrootste is natuurlijk dat ze Hem gaan leren kennen en naar de hemel zullen gaan als ze sterven, omdat ze Hem hebben aangenomen en daardoor kinderen van de Allerhoogste zijn geworden. Een beter plan kun je niet bedenken, toch?

Maar ook dat ze uit de klauwen van de duivel worden bevrijd en gaan leven in Gods zegen. Daar hebben veel gelovigen zelfs nog moeite mee, maar het is er toch, beschikbaar voor iedereen. Zoals Dave, die ik tot Jezus mocht leiden, omdat een vriend hem mee naar de kerk bracht. Ik sprak hem deze week. Hij is inmiddels gedoopt en heeft, na jaren werkeloos te zijn geweest, weer een baan. Ze wilden hem eerst op een andere plek hebben, maar iemand gaf hem nog een beter functie, die ook nog eens 400 euro meer verdient. Dat is onze God!

Daarom is onze eerste vraag aan de mensen die we benaderen: Heeft iemand je wel eens verteld dat God van je houdt en dat Hij een geweldig plan heeft voor je leven? Het antwoord is niet zo belangrijk, maar wij brengen positiviteit en de boodschap van hoop en liefde. Als het daarbij blijft, is het zaad gezaaid.

Gebed: Wat geweldig, Heer, dat we een boodschap van vrede en hoop mogen brengen aan de mensen die we tegenkomen. Dat we dat mogen zetten tegenover allenegativiteit in deze wereld. Uw liefde en Uw plan van vrede en hoop. Dank U wel, voor deze boodschap!

Deze Opfrisser maakt deel uit van een serie die heet: zielen winnen en is gebaseerd op het Evangelie Zielenwinnend Script van Dr. Rodney Howard Browne

12-04-2022