Zegenen

Site logo image  

Zegenen

Arie de Paauw

mei 17

‘Of veracht u de rijkdom van Zijn goedertierenheid, verdraagzaamheid en geduld, zonder te weten dat de goedertierenheid van God u tot bekering leidt?’
‭‭Romeinen‬ ‭2:4‬ ‭HSV‬‬

Lezen: Romeinen 2:1-11 HSV

Ook te beluisteren op Podbean: Opfrisser, de podcastZegenen

Ons eerste gebed is om God te vragen om hen te zegen, overvloedig te zegenen. Let op! Dit is de letter Z. Aan het eind va dit gebed verschijnt er een ezelsbruggetje, waardoor het makkelijker is dit te onthouden. Dus Zegen

Ik heb al zoveel bijzondere dingen meegemaakt met mensen waar ik voor aan het bidden ben, dat ik echt Zijn goedheid over hen zag komen. In heel bijzondere situaties. Ik deelde laatst al over de nicht van mijn vrouw. Ik zag collega’s promotie krijgen of een andere baan. Verlangens vervuld zien en worden en noem maar op.

Maar ook wel een hele aparte. Een collega, met wie ik leuk contact had en wel eens wat dingen deelde over het geloof, was plotseling overleden. Hij ging ‘s middags eerder naar huis en de volgende ochtend ontvingen we dat bericht. Ik was verward, ik was nog maar net met deze manier van bidden begonnen. Ik was toch voor zijn redding aan het bidden? En was hij dood! Toen ik dat deelde met iemand zei deze persoon: ‘Misschien moest je daarvoor wel voor hem gaan bidden!’ Dat bemoedigde mij weer. Want wij weten niet wat er in een mens omgaat of wat hij nog op het laatst heeft uitgeroepen! Want al wie de naam van de Here (Jezus) aanroept zal worden gered! Tegelijkertijd onderstreept dat ook wel de urgentie van ons gebed!

Maar goed, we zegenen hen dus, met gezondheid, met voorspoed, met werk, met inkomen, met specifieke dingen, die je van hen weet. Want, zegt Paulus, in onze dagtekst: Door Gods goedheid komen mensen tot bekering, tot geloof. En dat willen we toch? Daarom staan we voor hen op de bres. Zetten we tijd apart om voor hen te bidden. Heer zegen…. met een lang en gezond leven, Here Jezus, maak Uzelf aan hen bekend en doe een snel werk in hun hart!

Gebed: Ja, Heer, voor ale mensen, die op mijn lijstje staan, bid ik dat U hen overvloedig zegent en dat ze zullen weten dat het van U komt, opdat ze zullen beseffen hoeveel U van hen houdt en hun aandacht trekt, omdat U een relatie met hen wilt! In Jezus naam, amen

Deze serie heet Wapens in de geestelijke strijd en is gebaseerd op het gratis boekje Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen van Lee E. Thomas

17-05-2022