Gods wil

Verblijd u altijd. Bid zonder ophouden. Dank God in alles. Want dit is de wil van God in Christus Jezus voor u. 1 Thes.5:16-18

Gods wil

Door Arie de Paauw

Verblijd u altijd. Bid zonder ophouden. Dank God in alles. Want dit is de wil van God in Christus Jezus voor u. 1 Thes.5:16-18

Lezen: 1Thes5: 12-22

Er zijn mensen die wanhopig op zoek zijn naar Gods wil voor hun leven. Iedere profeet, of profetische conferentie wordt door hen bezocht en ze verzamelen profetieën alsof het postzegels zijn. Nu is het zeker goed te weten wat Gods wil voor je leven is, dat je bestemming, je roeping weet. Maar er is ook nog zoiets als een soort van 'algemene wil' van Gd, voor ieders leven dus. In deze drie korte teksten vinden we daar iets van terug. Een geweldig item voor een drie punten preek, die ik ooit ook eens bij een bijzondere gelegenheid hoorde:

1) Verblijd u altijd. Dat is zeker niet altijd makkelijk, zeker niet als je door een donkere periode in je leven gaat. Als je te maken hebt met liefdesverdriet, rouw, net te horen hebt gekregen dat je een ernstige ziekte hebt, of wat dan ook. Maar het is ook een levenshouding. Positief ingesteld zijn, omdat je weet dat er, ondanks alles, een God is die voor je zorgt en die alle dingen zal doen medewerken ten goede, geeft je de moed om door te gaan en je lasten en zorgen bij Hem te brengen en te laten. 'jij bent altijd vrolijk' hoor ik vaak collega's zeggen. Het valt blijkbaar op 🙂

2) Bid zonder ophouden. Gebed, communicatie met God is het allerbelangrijkste in een christen leven. Met Hem in contact zijn, niet alleen op specifieke momenten, maar eigenlijk met een open lijn, de hele dag. Bij mijn eerste werkgever hadden we met een andere afdeling altijd een telefoonlijn, die 24/7 open was. Door aan een slinger aan die telefoon te draaien, wist de andere kant dat je contact zocht en hoefde je niet te bellen en te wachten als men in gesprek was. Toen al, meer dan 40 jaar geleden, een geweldig iets. De andere kant moest wel opnemen, maar onze Vader luistert altijd, op wat voor tijdstip we ook 'slingeren' En bidden is niet alleen maar praten, het is ook luisteren, bij Hem op schoot zitten, Zijn liefde 'downloaden'

3) Dank God in alles. Danken niet alleen nadat je het ontvangen hebt, dat is zeker belangrijk, maar zelfs voordat je het al ontvangen hebt. Daar heb je de gave van geloof voor nodig, dat je weet dat je het al ontvangen hebt, voordat je het ziet. Voordat het wonder met de vijf broden en de twee visjes plaatsvond dankte de Here Jezus eerst, in de wetenschap dat het wonder zou gaan plaatsvinden. Dat is geloof, dat bergen verzet, dat begint met danken voordat je ook maar de verhoring ziet. Want we wandelen in geloof en niet in aanschouwen, zegt Paulus. (2Kor5:7)

Deze drie dingen dagelijks doen, brengt je in overeenstemming met Zijn wil, voor jou, voor iedereen. Hoe groot je problemen ook zijn, pas dit toe, verblijd je omdat je al weet dat Hij het gaat doen, voordat je het vraagt en dank Hem er maar alvast voor, het zet wonderen in werking. Want dat is Gods wil, dat we wandelen in het bovennatuurlijke. Best spannend? Zeker, maar wie zei dat geloven saai is?

Arie de Paauw | 3 mei 2018 om 06:44 | Categorieën:Opfrisser | URL: https://wp.me/p1yhoy-1Fv

03-05-2018