Kracht

Kracht

Kracht

Door Arie de Paauw

Vraag naar de HEERE en Zijn kracht,

zoek Zijn aangezicht voortdurend. 1 Kron.16:11

Lezen: 1 Kron.16:1-18

De ark van de HERE is gekomen op de plaats, die David daarvoor gemaakt had. Ook wel Davids Tabernakel, of hut van David genoemd. Het was een tent waar men de ark neerzette en niet de originele tabernakel, die de reis door de woestijn had meegemaakt. Het koste nogal wat moeite en een mensenleven om de ark hier te krijgen, maar dan staat hij er toch maar. De ark is de plaats waar Gods tegenwoordigheid was. Hij woonde en troonde tussen de cherubs, de twee engelen die rond het verzoendeksel stonden, waar ieder jaar, met Yom Kipoer het bloed besprenkeld werd als beeld van de het verlossende bloed van de Here Jezus.

Daarom stelt David dus een 24/7 aanbiddingteam op rond de ark, in ploegendienst, opdat er altijd lofprijs en aanbidding zal zijn rondom de ark. Hij is zelf de dichter van de psalm, waaruit onze tekst afkomstig is. Een Psalm, die elementen van andere Psalmen bevat, zo doet dit vers sterk denken aan Psalm 105.

Maar de inhoud van onze tekst is een advies, dat we beter maar opvolgen, omdat het zo ontzettend belangrijk is. Want als we dat nieuwtestamentisch doortrekken, dan mogen we, kunnen we, nee, moeten we iedere dag Zijn aangezicht zoeken, Zijn aanwezigheid, in gebed en Bijbellezen, stille tijd dus. En vragen om Zijn kracht en wij weten dat dat de Heilige Geest is. Want als we dat doen, even tijd nemen voor God, voordat de dag begint en vol zijn van Zijn Geest, dan kunnen we de dag en haar problemen aan. Zonder dat zijn we aan onszelf overgeleverd, maar met Hem zijn we onoverwinnelijk. Natuurlijk verlaat de Heilige Geest ons nooit, zoals de Here Jezus ons beloofde. Maar bij ons zijn, of vol van Hem zijn, is nog wel een verschil.

Daarom mijn gebed, ook voor jou vandaag:

Heilige Geest van God, vul mij en een ieder die dit leest met Uw overweldigende kracht en glorie, opdat mensen, als ze in onze nabijheid komen, Uw aanwezigheid zullen merken. Meer van U, Heer, meer!

—————————————————-—————————————————————

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Kom naar onze module over gebed in Dordrecht: http://www.arbeidersindeoogst.nl/module-gebed

* Leer evangeliseren in de kracht van de Heilige Geest: op 29 september in Rotterdam: http://www.kiXtart.ga

* Wil je ons steunen? Dat kan eenvoudig hier https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

11-09-2018