Redding is een bevel

Redding is eenĀ bevel

 

Nieuwe post op https://opfrisser.com

Redding is een bevel

Door Arie de Paauw

En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden. -- Handelingen 4:11-12 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Hand.4:1-14

Deel je ook vandaag deze belangrijke boodschap weer?!

Er is gewoon geen discussie mogelijker is geen andere manier om gered te worden dan door de Here Jezus. Het spijt me voor Moslims, Hindoes, boeddhisten en wat als dies meer zij, je wordt niet gered door werken, door je stinkende best te doen, alleen maar door de Naam van Jezus, uit genade.

Petrus en de andere discipelen staan voor de Hoge Raad, het Sanhedrin, waar ze een paar weken geleden nog doodsbang voor waren. Maar nu, vol van de Heilige Geest neemt Petrus geen blad voor de mond. Want op de vraag door welke kracht en in wiens naam ze de verlamde man, bij de schone poort, genezen hebben, is er maar 1 antwoord mogelijk: door de Naam van Jezus. Want ze hadden macht, autoriteit gekregen (Mat.10:1)om de zieken te genezen en door de uitstorting van de Heilige Geest was dat nu helemaal beschikbaar, voor hen en voor onsEn dan spreekt Petrus deze mooie woorden: Er is onder de hemel geen andere naam gegeven door wie wij gered MOETEN worden. Ja je leest het goed: het MOET. Ik weet dat er mensen zijn die allergisch zijn voor het woordje moeten, maar hier is het toch echt een must. Want anders ga je gewoon verloren voor de eeuwigheid. We moeten ons dat goed beseffen, want dat dringt er dus bij ons des te meer op aan, dat we het de mensen vertellen.

Bekeren ze zich dan uit angst voor de hel? Wie weet? Maar het gaat erom dat ze de Here Jezus leren kennen en geen ander, is er die hen daarvan kan redden. Nee, we komen niet met oordeel naar de mensen toe, maar het is de liefde van Christus, die ons dringt.

Daarom moet je behouden worden, het is een bevel, nogmaals er is geen andere optie. Heb je nog nooit de Here Jezus in je hart gevraagd, weet je niet of je wel gered bent? Ben je bang voor de dood en weet je niet waar je heen gaat als je vandaag zou sterven? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het vandaag!

En laten wij ervan doordrongen zijn dat wij het Antwoord hebben op iedere vraag, want er is geen andere weg! Dus hierover zwijgen is evenmin een optie, het heet tenslotte de Grote Opdracht......

 

 

—————————————————-—————————————————————

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En laat je activeren om effectief te zijn in Gods Koninkrijk. Geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

19-03-2019