Komt goed!

Komt goed!

 

Nieuwe post op https://opfrisser.com

Komt goed!

Door Arie de Paauw

En wij weten dat voor hen die God liefhebben, alle dingen meewerken ten goede, voor hen namelijk die overeenkomstig Zijn voornemen geroepen zijn. -- Romeinen 8:28 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom. 8:18-30

Hoe vaak zeggen we het niet?: Komt goed! En dat komt het ook, uiteindelijk. Het is dan ook geen dood-doenertje of een zoethoudertje, wat Paulus hier gebruikt, het is waarheid. Alleen als je midden in de sores zit, zie je dat niet altijd. Als je net te horen hebt gekregen dat je, volgens de artsen, een ongeneselijke ziekte hebt, of als je kind of man is omgekomen bij de aanslag van deze week in Utrecht, of dat je huwelijk, of dat van je kinderen, op de klippen loopt en vul je eigen situatie maar in, dan lijkt het anders

Dan mogen het geen loze worden zijn, dan is het een belofte waar we in mogen gaan staan. Hoe moeilijk de situatie ook is. We mogen nooit vergeten dat dit hoofdstuk, een van de mooiste wel uit de Bijbel, afsluit dat we meer dan overwinnaar zijn, door Christus, die ons heeft liefgehad. Als we in de problemen komen mogen we deze tekst gebruiken om op Gods beloften te gaan staan en het te proclameren. Wat mij nu gebeurt zal God doen medewerken te goede, het komt goed!

Nu kunnen we wel moeilijk gaan doen over die roeping, waar hier ook over gesproken is en de uitverkiezing als uitgangspunt nemen. Sommige mensen geloven dat God sommige mensen heeft uitverkoren om voor altijd bij Hem te zijn, om dus gered te worden en dat zouden er dus maar een paar zijn. Maar aangezien God niet wil dat er ook maar iemand verloren gaat, zijn dat dus alle mensen! Want Hij wil ze allemaal bij Hem in de hemel komen, niet een uitgezonderd! En het offer van de Here Jezus is daarvoor groot genoeg! En daarom wil Hij dat ieder iets wat ons overkomt ons dichter naar Hem toetrekt. Want Hij houdt zoveel van ons, Hij heeft het beste met ons voor.

Daarom, vertel God niet hoe groot je problemen zijn, vertel je problemen hoe groot onze God is, de El Shadai, de Almachtige, de God, Elohim, Die de hemel en de aarde geschapen heeft. Zou voor Hem iets te wonderlijk zijn? Echt niet, komt goed!

—————————————————-—————————————————————

* Doe mee met de Soul Winning Action Training op 6 april a.s. En laat je activeren om effectief te zijn in Gods Koninkrijk. Geef je hier op: http://soul-winning-action-training.ga

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

21-03-2019