Levend maken

Levend maken

 

Levend maken

Door Arie de Paauw

Zou Ú ons niet weer levend maken, zodat Uw volk zich in U verblijdt? Toon ons Uw goedertierenheid, HEERE, geef ons Uw heil. -- Psalmen 85:7-8 (Herziene Statenvertaling)

 

Lezen: Psalm 85

Ik maakte deze foto tijdens onze vakantie in Duitsland, een paar weekjes geleden. Ik werd getroffen door de kracht van de natuur, die de Here God daarin gelegd heeft. Dat uit zo'n afgebroken boom, of omgezaagd, gewoonweer iets nieuws kan groeien. Geweldig, toch?! Hij was vandaag aan de beurt om geplaatst te worden als achtergrond en dan deze tekst! Dat kan geen toeval zijn.

Want onze God is de God van herstel, die uit de dood iets nieuws wil geven, de het oude doet voorbijgaan en iets nieuws geeft, beter zelfs dan het vorige. Maar dan moeten we Hem vertrouwen, weten dat we Zijn stem hebben verstaan, zoals het volgende vers ook zegt. Luisteren naar wat Hij zegt en dat ook doen.

Dan wacht ons iets niets, dan kunnen er wonderen gebeuren, waar we met zijn allen versteld van staan. En zelfs al gebeuren ze niet, dan nog hebben we Hem getoond dat we gehoorzaam willen zijn en ook dat honoreert Hij! 

Daarom deze vraag, waarschijnlijk komend van het volk, teruggekeerd uit de ballingschap: Zou U ons niet weer levend maken, zodat Uw volk zich verblijdt. Ja, dat wil God, van iets doods iets levends maken, een nieuwe begin geven, een nieuw start.

Misschien loopt je huwelijk wel op de klippen, ben je ernstig ziek, staat je werk op de tocht en noem maar op, maar God wil uit de dood iets nieuws geven. We hebben niet voor niets ook de opdracht in Mat.10 gekregen om ook de doden op te wekken, om van iets doods weer iets levends te maken. Dat proberen getuigt van geloof en gehoorzaamheid! Zou Hij dat dan niet belonen? 

Hij wil ons Zijn goedheid tonen zij redding, Yesha staat er in het Hebreeuws en dat verwijst natuurlijk naar de Here Jezus. Bij Hem alleen, en nergens anders komt de redding, komt onze hulp vandaan. Hij zal het ook doen! Vertrouw op Hem en het komt goed, zeker weten! 

 

 

 

 

—————————————————-—————————————————————

* Lees hier het verslag van de Soul-winning-Action-Training van 6 april jl: https://handelingen2000nu.wordpress.com/2019/04/06/soul-winning-action-training-6-april-2019/

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

 

10-04-2019