Losprijs

Losprijs

 

Losprijs

Door Arie de Paauw

Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus. Hij heeft Zich gegeven als een losprijs voor allen. Dit is het getuigenis op de door God bestemde tijd. -- 1 Timoteus 2:5-6 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Tim. 2:1-8

Wat is het evangelie van de Here Jezus Christus toch een geweldige boodschap. Dat God Zijn Zon gaf, als losprijs voor alle mensen, zodat er niemand verloren hoeft te gaan. Er is voor iedereen betaald, met het kostbare bloed van de Here Jezus. Wat mooi om daar in deze, zogenoemde stille week mee te beginnen. Dus nooit meer zwoegen, geen schuldbesef meer, geen aanklachten, want er is maar 1 weg, 1 middelaar, de mens Jezus Christus. Dat hier de nadruk ligt op mens is omdat Jezus, hoewel Hij de Zoon van God was, als mens naar de aarde is gekomen,al Zijn goddelijkheid heeft afgelegd en als mens betaald heeft. Want zoals de zonde door 1 mens in de wereld gekomen is, zo is zij ook weer door 1 mens van haar macht ontdaan en wel aan het kruis van Golgotha. Halleluja!

Die boodschap is zo geweldig, zo krachtig, dat het mensenlevens kan veranderen en vernieuwen. Radicaal om switchen, compleet op zijn kop zetten. En let wel: er staat dat de losprijs is gegeven voor allen. De satan heeft dus geen recht op alle zielen, die hij gevangen houdt. Want het was een part of the deal, dat hij ze allemaal zou vrijlaten. Daarom is ons (doeltreffend) gebed zo keihard nodig voor hen, die nog in die gevangenschap zitten. Door ons gebed moet de tegenstander ze wel loslaten (www.doeltreffendbidden.nl), daarom is gebed, zeker voor verlorenen ook zo belangrijk. 

Deze tekst staat in dat kader en dat God niet wil dat er ook maar iemand verloren gaat. En dat hoeft ook niet, als wij onze verantwoordelijkheid maar kennen, de strijd om de verloren zielen aangaan en erop uittrekken om het goede nieuws te brengen. Ja, de bal ligt bij ons. Jezus betaalde, toen Hij riep: Het is volbracht en Hij stuurde ons, Zijn discipelen, de wereld in om de mensen dat goede nieuws bekend te maken, als Zijn medearbeiders. En door de kracht van de Heilige Geest maakt Hij ons bekwaam om dat te doen. Waar wachten we dan nog op?

 

 

 

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar  en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

15-04-2019