Nooit teleurgesteld

Nooit teleurgesteld

Nooit teleurgesteld

Door Arie de Paauw

Wie in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.-- 1 Petrus 2:6b (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Petr.2:1-10

Jezus is de Rots, de Rots der eeuwen. Niet Petrus en, volgens de traditie zijn opvolger, de Paus (en), noch de belijdenis, maar het is de Rots, Die meeging met het volk Israel en het hele volk van water voorzag. Hij alleen is de Rots. De hoeksteen waarop de kerk en ons geloof gebouwd is. Een hoeksteen verbond twee muren met elkaar, zodat ze met elkaar verbonden waren en ze aan elkaar verbonden werden. Op dat punt, op dat fundament kon het bouwwerk rusten, want het ging niet scheuren.

De Here Jezus is onze Rots, onze hoeksteen, waaraan velen zich stoten, omdat ze zich ergeren dat Hij de enige weg is tot God, niemand komt tot de Vader dan door Hem en door Zijn verzoenend sterven. En iedereen, die op Hem zijn geloof bouwt zal nooit beschaamd worden!

Maar hoe zit het dan met al die zieken, die niet genezen worden, mensen die toch sterven, ondanks dat er liters olie over hun hoofd zijn gegeten en knieën kapot gebeden zijn? Dat, lieve mensen, weet ik ook niet. Maar ik kies ervoor om mijn geloof niet te bouwen op ervaringen, maar op het Woord. En hoe vaker wij gaan bidden om genezing, overigens is dat niet de opdracht, de opdracht is: genees de zieken, door je kracht en de autoriteit, die we bezitten in onze identiteit in Christus en de Opstandingskracht van de Heilige Geest in ons!. Maar hoe vaker we dat gaan doen, hoe meer wonderen en genezingen we gaan zien. Het is ons ongeloof, onze angst dat het niet gebeurt, dat we niet uitstappen in geloof. En 'ja maar' is nee incognito.

Ben je bereid om risico's te nemen? John Wimber zei: FAITH is spelled RISK (Geloof spel je als RISICO) Ben je bereid om voor gek te staan voor Jezus, om je reputatie op het spel te zetten?

Ik beloof je, geloof wordt een groot avontuur, nooit saai. En ja, soms lukt het niet, maar er gebeurt altijd iets als je voor iemand bidt. De geestelijke wereld komt in beroering. Wees niet resultaat gericht, gehoorzaam gewoon..... en Hij is verantwoordelijk voor het resultaat.

Ben je bereid om je geloof te bouwen op de Rots, Die beloofd heeft dat we nog grotere dingen dan Hij zouden doen....? Het woord zegt dat je niet teleurgesteld zult worden. Kom in beweging, de wereld wacht op je!

—————————————————-—————————————————————

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

11-05-2019