Sprekende Zoon

Sprekende Zoon

 

Nieuwe post op https://opfrisser.com

Sprekende Zoon

Door Arie de Paauw
Www.opfrisser.com; clear: both; text-align: center; float: right; margin: 0 0 0.5em 1em; padding: 4px; background-color: white; border: 1px solid #ccc

Sprekende Zoon

Nadat God voorheen vele malen en op vele wijzen tot de vaderen gesproken had door de profeten, heeft Hij in deze laatste dagen tot ons gesproken door de Zoon, Hebreeen 1:1-2 (Herziene Statenvertalling)

Lezen:  Hebr. 1:1-1

We leven in de eindtijd, dat hoor je zo vaak beweren en zeggen en weet je het is waar. We leven in het laatst der dagen. Dat is ook wat de Schrijer van de Hebreeën-brief hier zegt, dat in de laatste dagen God tot ons heeft gesproken door Zijn Zoon. Met de komst van de Here Jezus is dus 'het laatst der dagen' , of te wel de eindtijd, aangebroken. Zo is dat meteen ook weer opgelost.

Want met die eindtijd is er dus een nieuw tijdperk aangebroken: het heden der genade', oftewel de genadetijd. God rekent ons onze zonden, dankzij het volbrachte werk van de Here Jezus, niet meer toe. Is dat niet geweldig? Mogen we dan maar raak leven? Nee. Zeker niet, maar we hoeven de hemel niet te verdienen, we ontvangen die als een gratis geschenk, gekocht en betaald met het kostbare bloed van de Here Jezus.

Dat is hoe God sprak en nog spreekt, door Zijn Zoon. Genade, zo oneindig groot, dat ik, die het niet verdien, genade vond, eens was ik blind, maar nu kan ik zien! Prijs de Heer!

Dat is de boodschap die we ook aan de wereld, verloren in schuld, mogen brengen. Er is genade, voor wie in Hem gelooft, dat dan weer wel. Dus we hoeven niet te komen met regeltjes en wetjes, maar met genade. Dankzij een wettisch geloof staat het christendom te boek als een godsdienst waar dingen wel moeten of niet mogen en verschilt ze feitelijk niets van de Islam....

Maar het is, door de komst van Zijn Zoon, de Here Jezus Christus, dat we uit genade worden behouden. Laat die boodschap klinken en zegt het voort, want we hebben niet alleen een sprekende Zoon, maar wij moeten spreken van die Zoon, want dit is pas goed nieuws! Dat hou je toch niet voor jezelf, zeker?

—————————————————-—————————————————————

            Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave:                  http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

  • Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

06-06-2019