Alle geestelijke zegen

Alle geestelijke zegen

Alle geestelijke zegen

Door Arie de Paauw

Gezegend zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten in Christus,-- Efeziers 1:3 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Efeze 1:3-14

Je bent het je misschien niet bewust, maar je bent een gezegend mens. Want ook wij beschikken over alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten. En dat werkt door hier op aarde. Alleen het probleem is dat we er vaak niet bij kunnen, of kunnen wel, maar we gaan er niet heen, we pakken het niet, ontvangen het niet. In de brief aan de Efezierskomen de hemelse gewesten vaak voor. Denk aan de wapenrusting en de strijd die we moeten voeren in de hemelse gewesten tegen allerlei machten.

Je hoort zo vaak zeggen dat het de Here is, Die voor ons strijd en dat wij maar stil moeten zijn. Dat is gebaseerd op wat Mozes zegt tegen het volk Israel, toen ze weer stonden te mauwen voor de Rode Zee. Stil zijn met klagen ja. Maar als Mozes, in geloof, zijn staf niet had uitgestrekt, was de zee gesloten gebleven...

Maar wij hebben een strijd te voeren in die hemelse gewesten om alle geestelijke zegen op aarde gestalte te doen krijgen. Één van die geestelijke zegeningen is genezing. Daar is voor betaald met de striemen van de Here Jezus, maar als wij het niet gaan ophalen en blijven hangen in berusting breekt het niet door. Een reden waarom niet iedereen geneest is niet, zoals zo vaak wordt gezegd Zijn soevereiniteit. Alsof Hij boven zit met een telefoonboek en een pen en die ergens laat vallen op wie wel geneest en degene, die dat niet doet overslaat. Dat is geen liefdevolle Vader. Nee, ik denk dat er nog veel meer te behalen is, dan we nu zien, dat er nog meer sleutels zijn, dan die we nu hebben. Een daarvan is ook onze autoriteit, dat we weten wie we zijn en wat we kunnen in Christus, door de Heilige Geest.

We zijn geen slaven meer, maar zonen Gods. We hoeven dus ook niet meer te bedelen als een slaaf, maar te gebieden als een Koningskind. Dat is een aanmerkelijk verschil.

Kortom, door de Heilige Geest kan God zo oneindig veel meer doen, dan wij bidden of beseffen, maar wel door óns heen, omdat Hij ervoor gekozen heeft dat we zijn mede arbeiders zijn. Dan kunnen we die zegeningen gaan halen, daar waar ze liggen, in de hemelse gewesten. Hoe je daar komt. Door gebed, heel eenvoudig. Ga het maar proberen, je zult versteld staan!

 

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Sinds 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op http://www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 24 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/afl-4-arie-de-paauw-geestelijke-wereld?in=trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

05-07-2019