Volmaakte weg

Volmaakte weg

Door Arie de Paauw


Gods weg is volmaakt, de woorden van de HEERE zijn gelouterd, Hij is een schild voor allen die tot Hem de toevlucht nemen. -- 2 Samuel 22:31 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2Sam.22

De tekst van vandaag is, net als dit hele hoofdstuk, terug te vinden in Psalm 18, nagenoeg gelijk. Als je niks te doen hebt vandaag een leuke bezigheid: zoek de verschillen. Een Psalm, die ik deze week ook al citeerde (vers 30) in Ontzagwekkend 

Wat David hier zegt is dat Gods weg, datgene wat Hij voor ons in petto heeft, het beste is, ook al kan dat een weg vol problemen en strubbelingen zijn. Maar hij getuigt in deze psalm hoe God hem daaruit gehaald heeft. Hij vertelt dus ook weer van de wondEren die God gedaan heeft... (In totaal 3 getuigenissen ontvangen)

En dat is zo, want God heeft een plan, een droom voor ons leven. Toen Hij jou maakte droomde Hij over je, maakte Hij plannen voor je, echt! Alleen in de praktijk van ons leven gaan we soms onze eigen weg, met vaak dramatische gevolgen (ik weet waar ik over spreek), die lang na kunnen donderen in iemands leven en die je misschien wel je leven meedraagt. Het mooie van God is dan toch, dat Hij je niet wegvaagt en denkt: 'dan maar niet' Nee, Hij blijft Zijn droom over ons koesteren en opent nieuwe mogelijkheden en deuren, want Hij is trouw, trouwer dan mensen, die je na zoiets dumpen en afschrijven.

Het is alleen zo jammer dat het zoveel strijd en energie kostte, terwijl het makkelijker was gegaan als we op de weg van God gebleven waren. Want die is en blijft nu eenmaal de beste. Blijf jezelf afvragen, of je in Zijn plan met je leven bent, want Zijn plannen zijn hoger dan de onze en Zijn wegen idem dito. (Jes.55:9)

Als we ons laten leiden door de Heilige Geest en doen wat Hij zegt moet het altijd goed komen, lopen we misschien niet altijd de gebaande wegen, maar zijn we wel in Zijn plan. 'Here wat wilt U dat ik doen zal?', zou ons ochtend, middag en avond gebed moeten zijn, en nog talloze keren ertussen dooor. De vraag wat Jezus doen zou (WWJD) kan je helpen, maar zeker het luisteren naar Zijn stem. Doe je dat, dan kom je nooit verkeerd uit, want:

Gods weg is de beste,
de beste altijd.
Gods weg is de beste,
waarheen Hij jou ook leidt.
Gehoorzaam zijn roepstem,
neem je kruis op en volg Hem.
Gods weg is de beste,
de beste altijd.
 (Opw.25)

https://www.youtube.com/watch?v=2w2m0T1Iqg8

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar  en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Arie de Paauw | 6 november 2019 om 09:45 | Categorieën:Opfrisser | URL: https://wp.me/p1yhoy-2a3

 

Reageren    Bekijk alle reacties
06-11-2019