Geplaatst op Geef een reactie

Geroepen

Bemoediging 656 – Beschikbaar
(Geroepen om God te dienen)
Vandaag kan ik je van de Heer zeggen, God kiest jou uit om Hem te dienen. Het is alleen maar van belang of jij beschikbaar bent voor God. En luister, de Heer kiest er juist voor om ons als kwetsbare mensen te gebruiken. Dit is belangrijk, want God kiest mensen niet uit op hun kwaliteit, maar vooral op hun beschikbaarheid.
Onlangs hoorde ik dat de bekende evangelist en zendeling Anne van der Bijl is overleden, op 94 jarige leeftijd. Hij is de oprichter van de Stichting Open Doors, die opkwam voor de vervolgde christenen. Vele jaren geleden, hoorde ik hem regelmatig prediken en ook heb ik zijn boeken gelezen. In die jaren werd ik enorm aangesproken door de boodschap van Gods liefde die hij predikte en vooral het omzien naar de verdrukten. Maar vanmorgen moest ik speciaal denken aan iets wat ik Anne vaak heb horen zeggen. ‘Hij was zeker geen beter of bekwamer mens dan anderen, maar hij was wel beschikbaar voor God en Jezus maakte hem tot wie hij mocht zijn’. Hij wilde dus zeggen: ‘alle eer aan de Heer, die mij als Zijn kind tot zo’n machtig getuigenis gemaakt heeft in de wereld’.
Maar in feite zijn we allemaal geroepen door God, om een zegen te zijn voor anderen. God wil ons allemaal gebruiken om Zijn naam hier op aarde te verheerlijken. We zijn dus niet zomaar hier op aarde, maar God heeft altijd een plan en een bestemming voor ons allemaal en dat geldt dus ook voor jou, wauw… .
Die bestemming is zeker niet iets wat alleen ver weg in de toekomst ligt, maar het is iets wat vandaag al kan beginnen. Jij mag vandaag al de persoon zijn zoals God die bedoeld heeft, om vooral tot zegen te zijn voor anderen. We kunnen vandaag anderen helpen met de talenten en de mogelijkheden die God ons gegeven heeft. En… je hebt altijd tenminste één talent van God ontvangen (Lees maar in Mat.25: 15). We hebben in ieder geval het talent ontvangen om iemand lief te hebben en geloof me ook dit heeft alles te maken met onze roeping en bestemming wat God zelfs al met ons leven had voordat we geboren waren. Als we gewillig zijn en dus vooral beschikbaar voor God, is onze bestemming en roeping al vast, het is namelijk Gods plan met ons en we mogen dat ook gaan ontdekken.
Laat ik je vandaag bemoedigen. Het is niet zo dat onze mogelijke beperkingen een verhindering zijn voor God, om je in te schakelen in zijn plan. In de levens van Mozes, Gideon, en Jeremia zien we voorbeelden van Bijbelfiguren die roepingen kregen die lang niet zo goed bij hun persoonlijke karakter pasten. Ze protesteerde zelfs tegen God en zaten feitelijk helemaal niet op hun roeping te wachten. Maar God gaf ze Zelf de kracht en de bekwaamheid, daardoor waren ze ‘wel’ in staat om hun taak en roeping te volbrengen. Laten we nooit vergeten, God heeft in feite onze bekwaamheden niet eerst nodig, wel onze beschikbaarheid.

Misschien heb je gebed nodig hiervoor, ik wil graag voor je bidden. Laat gerust wat van je horen, je kunt alles bij ons kwijt, het is veilig. Mail naar [email protected] , ik wil je ook graag ontmoeten, kom naar één van onze samenkomsten.
Hartelijk welkom op zondag in de Evangelische Gemeente de Grote Opdracht.
Gebouw Oosterlicht College. Adres: Uithoflaan 1, 4133 GZ Vianen. Deur open: 10:00 uur – Start: 10:30 uur. Kinderdienst aanwezig

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *