Geplaatst op Geef een reactie

Wijsheid en openbaring

‘opdat de God van onze Heere Jezus Christus, de Vader van de heerlijkheid, u de Geest van wijsheid en van openbaring geeft in het kennen van Hem,’ Efeze‬ ‭1‬:‭17‬ ‭HSV‬‬

Aan begin van zijn brief aan de Efeziers begint Paulus met een gebed voor hen, waar dit gedeelte uitkomt en vraagt hij of de God van de Here Jezus, de Vader van alle heerlijklijkheid hen de Geest van wijsheid en openbaring geeft in het kennen van Hem.

Mooi om te zien dat hier de volle drie-eenheid genoemd wordt. En dan noemt hij eigenlijk twee gaven van de Geest , woorden van wijsheid en openbaring. Wijsheid die je niet leert uit boeken, maar die de Heilige Geest je geeft en openbaring het bekend maken van wat nog verborgen ligt, bijvoorbeeld door een profetisch woord of een woord van kennis.

En uit 1 Kor.14:1 weten we dat iedereen daar naar zou moeten jagen, dus is dat lijn met elkaar. Daardoor ga je Hem beter leren kennen als de God Die mensen wil bemoedigen en vertroosten, die liefdevolle Heilige Geest, Die altijd bij je is en je nooit verlaat! Jaag erna, het is voor je beschikbaar

👍like het, deel het en abonneer je!

Je leven nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.tk en doe het nu!

#opfrisser #preaching-drummer #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

https://linktr.ee/preachingdrummer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *