Geplaatst op Geef een reactie

Oordelen

‘Oordeel niet, opdat u niet geoordeeld wordt; want met het oordeel waarmee u oordeelt, zult u zelf geoordeeld worden; en met welke maat u meet, zal er bij u ook gemeten worden.’
Mattheüs‬ ‭7‬:‭1‬-‭2‬ ‭HSV‬‬

Wat hebben we snel ons oordeel klaar! Over mede broeders en zusters, of buren en collega’s. Wij weten het immers. En wat te denken over bedieningen. Je schrikt ervan wat mensen schrijven. Sociale media kan een zegen zijn maar ook een vloek

Wij horen niet zo te zijn, we zijn toch ‘geheel anders’? Nou dus niet. Zo zou het moeten zijn, maar zo is het niet. Even verderop gaat het over de balk en de splinter. Jezus kent Zijn pappenheimers maar al te goed.

Wat we vaak vergeten is het volgende vers, waar in feite het zaaien en oogsten principe weer terugkomt. Zo als wij oordelen over anderen, zo, op dezelfde wijze, zullen ook wij geoordeeld worden. Met dezelfde maat als wij meten, zullen we ook zelf gemeten worden!
Als je dat beseft, laat je het wel uit je hoofd om snel een oordeel klaar te hebben!

Jezus zei tegen de mensen die de overspelige vrouw bij Hem brachten, dat wie zonder zonde was, de eerste steen mocht gooien. Hij zei dit terwijl Hij hun zonden in het stof schreef. Een voor een dropen ze af. Want bij Jezus gaat genade voor recht.

Als we op Hem willen lijken zouden wij dat ook moeten doen. Ook dat is discipelschap!

Met 👍 liken, delen en abonneren help je me om het goede nieuws te verspreiden

Dit dagelijks in je Whats App ontvangen, meld je dan aan!

Doe mee met de 21 dagen doeltreffend bidden challenge! En zie mensen voor je ogen gered worden!

Je hart 💓 nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het nu!

Volg me op TikTok!

#opfrisser #preachingdrummer #WIBIC #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *