Geplaatst op Geef een reactie

Eén Bemiddelaar

(Want) ‘er is maar één God en er is maar één bemiddelaar tussen God en de mensen, de mens Jezus Christus,
‭‭1 Timotheüs‬ ‭2‬:‭5‬ ‭HTB‬‬

Officieel begint ons schriftgedeele van vandaag met ‘want’ wat de tekst hier voor er bij betrekt. Daar staat, dat God wil dat alle mensen worden gered en het volgende zullen aannemen, waarop het gedeelte van vandaag volgt. Als wij dus bidden voor verloren mensen, bidden we naar Zijn wil en zal Hij ons dus verhoren!

En hier wordt weer eens duidelijk dat er maar één weg is tot God, de Vader en dat is de mens Jezus. Loochent Paulus nu dat Jezus God is? Door te zeggen dat er maar één God is herhaalt hij eigenlijk de Joodse geloofsbelijdenis, de Shema uit Deut.6:4

En toen Jezus naar de aarde kwam heeft Hij al Zijn goddelijkheid afgelegd (Fil.2). Want alleen een mens kon de zonde, die door een mens in de wereld gekomen is teniet doen. Daarom ligt hier dat accent op Zijn mens zijn.

De vraag is heb jij al door die Bemiddelaar de weg naar de Vader gevonden?

Zo niet doe het vandaag! (Link in bio)

Zo ja, bid dan voor en vertel mensen die Hem nog niet kennen dat ze dat moeten doen, want niemand mag sterven zonder Jezus!

👍 Like het, deel het, abonneer je en help zo mee om het goede nieuws te verspreiden

Doe mee met de 21 dagen doeltreffend bidden challenge!

Je hart 💓 nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.tken doe het nu!

Volg me op TikTok: https://www.tiktok.com/@preachingdrummer56?_t=8cRFJbQkGfS&_r=1

#opfrisser #preachingdrummer #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

https://linktr.ee/preachingdrummer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *