Geplaatst op Geef een reactie

Imitators

‘Volg Gods voorbeeld in alles, zoals een geliefd kind zijn vader nadoet.’ Ef.‬ ‭5‬:‭1‬ ‭HTB‬‬

Een goede manier om dingen te leren is het nabootsen van iemand. We leren onze kinderen praten door ze de woordjes, die we ze willen leren, voor te zeggen: mama, papa al naar gelang wie het ze leert.
Voordoen en nadoen is de perfecte educatieve methode.

Dat is wat Paulus hier de gemeente in Efeze leert: doe God na, imiteer Hem, zoals lieve kinderen dat hun ouders doen.

Het Woord van God is dus uitgangspunt en dat moeten we dan ook kennnen en bestuderen, anders kunnen we Hem niet na doen.

En luisteren naar de aanwijzingen van de Heilige Geest. Om mijn pols draag ik 2 bandjes: WWJD, Wat Would Jesus Do? en het antwoord op die vraag: HWLF: He Would Love First.

Door je in bepaalde situaties dat af te vragen, volg je Hem, Jezus, na, dat is discipelschap, dat de leerling de Meester imiteert.

En als de liefde en de genade voorop gaan worden we allen kleine christusjes, christenen dus, net zo gezalfd als Hij!

👍Like het, deel het en abonneer je om zo het goede nieuws te verspreiden

Doe mee met de 21 dagen doeltreffend bidden challenge!

Je hart 💓 nog nooit echt aan Jezus gegeven? Ga naar www.gratisgeschenk.tken doe het nu!

Volg me op TikTok: https://www.tiktok.com/@preachingdrummer56?_t=8cRFJbQkGfS&_r=

#opfrisser #preachingdrummer #christiantiktok #christelijkeTikTok #dagtekst #YouVersion #Jezus #Jesus#NiemandMagStervenZonderJezus #christian daily devotion # Redding #salvation #christianpreaching

https://linktr.ee/preachingdrummer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *