Occultisme is levensgevaarlijk.

Levensgevaarlijk.

De meeste mensen weten niet hoe hoog de prijs is en wat de gevolgen zijn als ze contact maken met occulte machten. Bewust of onbewust komt men altijd onder invloed van deze duistere machten en wordt men demonisch gebonden. Gebonden zijn betekent, men wordt een speelbal van demonen.

In de meeste gevallen is demonische gebondenheid of occultisme een ernstige hindernis om tot levende relatie met Jezus Christus te komen. Het veroorzaakt vaak een ‘deken van duisternis’ over families, geslachten (Ex. 20:5). Deze mensen kunnen in een algehele afgestomptheid of geslotenheid verkeren voor het Woord van God. Iemand die gebonden is door boze geesten kan een geweldige strijd ervaren op geestelijk terrein. Bijvoorbeeld: grote hindernis bij het lezen en verstaan van Gods Woord. Ongevoeligheid bij het horen en lezen van de Bijbel; het niet begrijpen; de letters dansen voor de ogen; concentratie problemen e.d. Eveneens kunnen er grote problemen ontstaan in het gebedsleven. Vaak komt men er niet toe om te bidden; men heeft het gevoel dat God onbereikbaar is. Het gebed komt als het ware tot het plafond, de hemel lijkt van koper.

Demonen

De geesten hebben vele namen, b.v. de geest van oordeel, de geest van diepe slaap, de geest van hoererij, de geest van gebondenheid, de leugen geest, de geest van zwakheid en ziekte, de geest van de antichrist, de geest van kwelling en meer. Een boze geest kan binnen dringen, wanneer er banden zijn geweest met het occultisme of valse godsdiensten hetzij door de persoon zelf, hetzij in de familielijn (voorouders, ouders, echtgenoten of seksuele relaties).

Demonische gebondenheid kan ook enorme psychische consequenties hebben. We denken aan: het ervaren van doelloosheid, neiging tot zwaarmoedigheid (soms (zelf)moordgedachten), onrust, angst, wanhoop, ellendig voelen, ervaren van innerlijke duisternis (en leegte) al snakt men naar bevrijding daarvan, depressiviteit, neerslachtigheid. Grote innerlijke verdeeldheid om iets wel of niet te doen.
Angst in het donker, vervolgingswaan, pleinvrees, smetvrees. Stemmen horen in het hoofd, die niet jouw eigen gedachten zijn (in sommige gevallen zal men de indicatie ‘schizofrenie’ geven). Gruwelijke of enge gedachten, waan- en dwangvoorstellingen, vreselijke fantasieën. Dromen en nachtmerries lichten zien, afschuwelijke verschijningen en nachtelijke bezoeken van demonen, maanziekte, slaapwandelen, niet gewoon kunnen slapen.

Niet in alle gevallen is er sprake van bezetenheid, er kan ook alleen sprake zijn aanvallen uit het rijk van satan. Maar uiteindelijk kan het wel tot bezetenheid leiden. In het geval van bezetenheid wordt het menselijk lichaam in bezit genomen door boze geesten (Luk. 8:2; Hand. 19:11-16), onreine geesten (Matth. 10:1; Mark. 1:23, 5:18, 7:25; Luk. 9:2), stomme en dove geesten (Mark. 9:17,25), demonen (Matth. 8:31, 9:33, 12:28, 15:22, 17:18) of de duivel (Hand. 10:38).

De waterdoop van Patrick

Hulp
Mensen zoeken professionele hulp maar in veel gevallen kunnen hulpverleners die geen inzicht hebben in de geestelijke wereld, maar beperkt hulp bieden. Daarna komen de medicijnen om het verdriet, de depressies en de pijn te verminderen.

 

Bevrijding is mogelijk.

Demonen (boze geesten) blijven levenslang in een persoon, tenzij ze door met de Heilige Geest vervulde Christenen in de naam van Jezus Christus worden verdreven. Het is dus niet nodig dat een mens in handen van de boze blijft. De Waarheid van God, de kracht van Jezus bloed en het gezag van Zijn Naam zijn voldoende om de vrijheid in Christus te gaan ervaren. Soms is de strijd kort, soms duurt het lang; maar Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde. (Hebr. 13:8) In Johannes 8:31-32,36 lezen we: “Jezus dan zei tegen de Joden die in Hem geloofden: Als u in Mijn woord blijft, bent u werkelijk Mijn discipelen; en u zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u vrijmaken. Als dan de Zoon u vrijgemaakt zal hebben, zult u echt vrij zijn.”

Vandaag heb ik een boodschap voor u: “U heeft méér nodig dan pilletjes, of een gesprek met een hulpverlener.” Er is een Vriend die ons kan echt helpen, Hij weet als geen ander wat we voelen, want Hij heeft hier op aarde de diepste pijn en het ergste leed meegemaakt. Zijn Naam is Jezus Christus, de Zoon van de Levende God, er is geen betere hulpverlener. Hij is de beste psycholoog en een Geneesheer die nooit fouten kan maken en u voor 100% kan genezen van uw gebondenheden en het is gratis, omdat Jezus Christus voor u de prijs al heeft betaald op Golgotha. Jezus stierf voor al uw zonden, fouten, gebreken, ziekten en demonische gebondenheden (Jesaja 53:4,5).

Blijf daarom niet langer rondlopen met uw pijn, uw verdriet, uw teleurstellingen, uw angsten, uw wonden, verslavingen en trauma’s. Geef het niet op. Sta in geloof op en zie op Jezus! Geloof dat Jezus bestaat en dat Hij u wil genezen (Joh. 3:16), neem Hem aan in uw leven (Joh. 1:12), geef uw leven aan Hem, vertel Hem uw zonden en… innerlijke pijn.

Neem de tijd om het Woord van God te lezen en te bestuderen. Zeg nee tegen innerlijke weerstand om de Bijbel te lezen en tegen opkomende moeheid. Bid voor je het Woord opent om de leiding van de Heilige Geest. Doe dit telkens weer en wees gehoorzaam. Wees je ervan bewust dat satan probeert opnieuw voet aan de grond te zetten in je leven. (Luk. 11:24; Ef. 5:15-18; 6:10-18)

U kunt het niet alleen.

Ga op zoek naar een goede hulp verlener, die onderscheiding heeft aangaande het werk van satan en gelooft in bevrijding door Jezus. Maak ook contact met andere gelovigen in Christus, ga opzoek naar een goede evangelie gemeente en bidt om leiding van de Heilige Geest. In het Lichaam van Christus (= de gemeente) zijn gelovigen aan elkaar gegeven om mee te leven en elkaar te ondersteunen. Je kunt samen strijd en aanvechting delen, maar ook samen bidden voor de overwinning.

Om over na te denken

Denk goed na voor u iets doet.